Kargoda kaybolan eşyadan kim sorumludur?
6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 875. maddesine göre taşıyıcı, malların taşınmak üzere teslim alınmasından alıcıya teslimine kadar geçen süre içinde, malların kaybolmasından, hasara uğramasından veya gecikmesinden doğan zararlardan sorumludur.
Kaybolan kargo için dava açılır mı?
Kayıp yük için dava ne kadar sürede açılabilir? Taşıma sözleşmesinden doğan zararlar için zamanaşımı süresi Türk Ticaret Kanunu m. 855 hükmünde düzenlenmiştir. Taşıma şirketi tarafından taşıma sırasında yükün kaybolması nedeniyle açılan davalar için zamanaşımı süresi 1 yıldır.
Teslim edilmeyen kargodan kim sorumlu?
Göndericinin sorumluluğu Hatalı veya eksik bildirimlerden kaynaklanan her türlü sorumluluk göndericiye aittir. Belirti veya şüphe varsa, taşıyıcı malları görevlilerin ve memurların huzurunda denetlettirebilir.
Kayıp kargo tazminatı ne kadar?
(2) Posta ve kargo gönderileri hariç olmak üzere kayıtlı yurtiçi posta gönderilerinin kaybolması veya tamamen çalınması halinde, Yönetim Kurulunca belirlenen temel ücretin 100 katını geçemez.
Kargo kaybolması durumunda ne yapılır?
Kargo kaybı tazminatı almak için önce bunu belgelemeniz gerekir. Daha sonra kargo kaybı talebiyle ilgili nakliye şirketinin şikayet departmanına başvurmalısınız. Dilekçenize dayanarak nakliye şirketi bir soruşturma başlatacaktır.
Kargo kaybolursa kim öder?
Kargonuzu kaybeden veya hasar veren nakliye şirketinin aşağıdaki yükümlülükleri vardır: Kaybolan veya hasar gören mallar için ödeme: Nakliye şirketleri kaybolan veya hasar gören malların tam değerini size geri ödemelidir. Sigorta: Çoğu nakliye şirketi kargoyu sigortalar ve kayıp veya hasar durumunda tazminat öder.
Kargom teslim edildi görünüyor ama gelmedi ne yapmalıyım?
Kargo teslim edilmedi ancak teslim edilmiş gibi görünüyor. Kargo takip numaranızı kontrol edin: Kargo takip numaranızı kullanarak kargonuzun mevcut konumunu ve teslimat durumunu kontrol edin. … Kargo şirketiyle iletişime geçin: Kargo takip bilgileri kargonun teslim edildiğini ancak ulaşmadığını gösteriyorsa, hemen kargo şirketiyle iletişime geçin. Daha fazla makale…•3 Şubat 2016
Trendyol kargo kaybolursa ne olur?
Kayıp gönderiye ilişkin tazminat talebinin olumlu sonuçlanması halinde siparişin verildiği e-ticaret platformuna bilgi verilecek ve alıcıya iade süreci başlatılacaktır. Bu kapsamda iade işlemleri e-ticaret platformu üzerinden gerçekleştirilecektir.
Kargom gelmiyor ne yapmalıyım?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Kargo teslim edilmezse nereye gider?
Kargo şirketi belirli bir süre teslim edilmeyen kargoyu depolar. Kargo sahibi kargoyu belirli bir süre içerisinde teslim almazsa kargo şirketi kargoyu iade edebilir veya imha edebilir. Teslim alınmayan kargo genellikle 3 ila 15 gün depolanır.
Kargolar kaç TL üzeri sorumluluk kabul etmiyor?
Cihazın ağırlığı 10.000 TL’den fazla olduğu için kargo sorumluluğunda değildir. Bu nedenle kargo şirketleri aracılığıyla anlaşmalı olduğumuz sigorta şirketlerimiz bulunmaktadır. Cihazı size gönderdiğimizde sigortalı olarak size göndereceğiz. Bunun için peşin ödeme yapmamız gerekmektedir.
Kargo şirketleri müşteriyi aramak zorunda mı?
Kargo şirketlerinin telefonla bildirimde bulunma zorunluluğu yoktur; teslimat adresinde bulunmaları gerekmektedir.
Kargo tazmin bedeli nedir?
Bireysel veya firma olarak gönderdiğiniz gönderilerde, taşıma esnasında hasar oluşması durumunda, gönderici ve alıcının talebi üzerine kargo tazmin işlemi gerçekleştirilir; oluşan hasarın tazminini belgelendiren faturaya tazmin faturası denir.
Tazmin bedeli nedir?
“Tazminat” kelimesi bir kaybı telafi etmek, kaybedilen bir şeyi geri kazanmak veya yaralanan bir tarafa rahatlama sağlamak anlamına gelir. Bu terim genellikle yasal ve finansal bağlamlarda kullanılır ve bir tür hasarın tazmini veya bir kaybın tazmini anlamına gelir.
Kargo tazmin tutanağı nedir?
Şirketimiz, nakliye sırasında hasar gören veya kaybolan kargolar için tazminat sağlar. Talep formunu doldurarak ve gerekli belgeleri ekleyerek kolayca talepte bulunabilirsiniz. Formunuzu ve belgelerinizi aldıktan sonra bunları incelemeye başlayacağız.
Kargoda hasar gören üründen kim sorumlu?
Kargo ambalajında veya üründe gözle görülür bir hasar, darbe veya kırılma tespit edilirse, kargo görevlisinin hasar değerlendirme raporu hazırlamasını sağlamalısınız. Kargo görevlilerinin hasarlı kargo kayıtlarını tutması gerekmektedir.
Trendyol kargo kaybolursa ne olur?
Kayıp gönderiye ilişkin tazminat talebinin olumlu sonuçlanması halinde siparişin verildiği e-ticaret platformuna bilgi verilecek ve alıcıya iade süreci başlatılacaktır. Bu kapsamda iade işlemleri e-ticaret platformu üzerinden gerçekleştirilecektir.
Kargo firmaları nereye şikayet edilir?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Kargo tazmin nedir?
Bireysel veya firma olarak gönderdiğiniz gönderilerde, taşıma esnasında hasar oluşması durumunda, gönderici ve alıcının talebi üzerine kargo tazmin işlemi gerçekleştirilir; oluşan hasarın tazminini belgelendiren faturaya tazmin faturası denir.